Stanovení místní a přechodné úpravy provozu na pozemních komunikacích

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

Místní a přechodná úprava provozu na pozemních komunikacích.

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Stanovení místní a přechodné úpravy provozu na pozemních komunikacích

  2. Základní informace k životní situaci

    Jedná se o místní a přechodnou úpravu dopravního značení na pozemních komunikacích. Stanovení místní a přechodné úpravy dopravního značení na pozemních komunikacích povoluje příslušný správní úřad po předchozím písemném vyjádření příslušného orgánu policie.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Osoba, v jejímž zájmu nebo z jejíhož podnětu, by mělo dojít k úpravě dopravního značení.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Splnění všech požadovaných náležitostí.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Podáním žádostí k příslušnému správnímu úřadu.

  6. Na které instituci životní situaci řešit
  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou
    • Žádost o místní úpravu dopravního značení – trvalou / přechodnou,
    • Aktuální výpis z obchodního rejstříku (právnická osoba), kopii živnostenského listu (fyzická osoba podnikající), OP (fyzická osoba),
    • Plnou moc k vyřizování úředních záležitostí (oprávnění k vyřizování úředních záležitostí nutno doložit plnou mocí žadatele nebo jeho statutárního zástupce),
    • Výkresovou dokumentaci, nejlépe situaci v přehledném měřítku, s originálním potvrzením souhlasného stanoviska Městského ředitelství Policie České republiky – Dopravního inspektorátu, ve složitějších případech stanovisko pracovní skupiny OŘD při Odboru dopravy Magistrátu města Ostravy a 4x kopii této dokumentace.
  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Za stanovení dopravního značení se nevybírá žádný poplatek.

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    O žádosti musí být rozhodnuto do 30 dnů od podání žádosti, ve zvlášť složitých případech a v případech, kdy je nařízeno místní šetření, do 60 dnů od zahájení řízení, tj. od podání žádosti.

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
    • správce komunikace,
    • Policie ČR,
    • případně dotčené organizace, orgány nebo občané.
  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Součinnost při vyřizování žádosti, např. urychleným odstraněním případných nedostatků a vad žádosti. Žadatel je povinen dodržovat podmínky rozhodnutí o povolení výjimky z místní (přechodné) úpravy provozu na pozemních komunikacích.

  14. Elektronická služba, kterou lze využít

    Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.

  15. Jaké jsou související předpisy
  16. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Proti stanovení místní nebo přechodné úpravy dopravního značení nejsou opravné prostředky přípustné.

  17. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    Nedodržení podmínek stanovení místní nebo přechodné úpravy dopravního značení je považováno za naplnění podstaty přestupku dle § 42a odst. 1 písm. h), resp. správního deliktu dle § 42b, odst. 1 písm. h) zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů. Za přestupek (fyzické osobě) nebo správní delikt (právnické a podnikající fyzické osobě) lze uložit pokutu do 300 000,- Kč.

  18. Nejčastější dotazy na toto téma a odpovědi na ně
  19. Další související informace
  20. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
  21. Za správnost návodu odpovídá útvar
  22. Kontaktní osoba
  23. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
  24. Popis byl naposledy aktualizován

    23.11.2011

  25. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno

  26. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace