Aktuálně

Ostravské Dny Fajne rodiny opět přinášejí spoustu zábavy dětem i dospělým
16 5 2022

Ostravské Dny Fajne rodiny opět přinášejí spoustu zábavy dětem i dospělým

Letošní 3. ročník akce s názvem Dny Fajne rodiny symbolicky začíná nedělí 15. května, tedy na Světový den rodiny. Více než stovku prorodinných akcí a aktivit pod hlavičkou rodinné politiky města zahájí rodinná cyklo vyjížďka „Do sedel,“ ukončí ji tradiční festival Tátafest, 19. června. Cílem projektu, který rodinám nabízí prostor ke společnému prožití volného času, je připomenout zejména důležitost rodiny pro současnou společnost a posílit vzájemné vztahy, včetně těch mezigeneračních.

 

Na nenahraditelnost rodiny, její důležitost a význam poukazuje rodinná politika města dlouhodobě. V souladu s přijatou koncepcí rodinné politiky proto usiluje o vytvoření příznivých podmínek pro rodiny tak, aby pro ně Ostrava byla „městem přátelským rodině,“ se spoustou možností, odkud lidé neodcházejí a chtějí v něm prožít svůj život.

 

Dny Fajne rodiny znovu propojí organizátory z řad neziskových organizací, spolků, městských organizací, městských obvodů, zájmových sdružení, pro které je rodina důležitou cílovou skupinu. K projektu se přidalo přes 50 organizací, neziskových organizací a spolků, kulturních institucí, městských společností ale i soukromých pořadatelů. Ti všichni společně nabídnou rodinám celkem 125 příležitostí, jak být spolu a užít si společný čas. Ať už to jsou tradiční akce jako je Ostravský kompot, Muzejní noc, Freedom Fest, Rozmarné slavnosti řeky Ostravice nebo již zmíněný Tátafest, tak i komornější aktivity v oblíbencích rodinných centrech, knihovnách či muzeích – od nejrůznějších interaktivních programů, přes tvořivé dílny, společné hraní, opékání v přírodě, pohádková představení až po komunitně zaměřené aktivity k posílení mezigeneračního soužití.

V rámci dnů otevřených dveří a osvětových akcí budou svou nabídku prezentovat rovněž vybrané spolky, poskytující podpůrné služby pro rodiny. Speciální interaktivní programy čekají na své návštěvníky např. v Dolní oblasti Vítkovice, ZOO, OZO, Galerii výtvarného umění, střediscích volného času a řadě dalších. Aktivní rodiny si určitě nenechají ujít swingové tančírny, sportovní závody či různá zábavná soutěžení například u příležitosti Dne dětí. 

 

Věřím, že si z pestré programové nabídky vybere každá rodina. Většina akcí je navíc se symbolickým, resp. dobrovolným vstupným, případně zvýhodněným vstupným pro rodiny nebo i zcela zdarma. Těší nás rostoucí zájem o Dny Fajne rodiny, i to, že po dvou ročnících v covidovém režimu se tento už konečně bude moci konat bez podobných omezení. Tímto projektem chceme přispět k oživení dění ve městě, podpořit pořádající organizace, ale především samotné rodiny, pro které je celý program připravován,“ doplňuje Zbyněk Pražák, náměstek primátora pro kulturu, volný čas, sociální věci, zdravotnictví a prevenci kriminality.

 

Pro návštěvníky je letos navíc připravena soutěž o hodnotné ceny. Podrobnější informace naleznete na www.dnyfajnerodiny.cz. Na jednotlivé akce a aktuální dění budeme upozorňovat také na facebooku@fajnarodina.

Sběrné dvory společnosti OZO Ostrava, které jsou na území města Ostravy, přecházejí v pátek 1. dubna na letní provoz. K tomuto datu přechází na letní 14denní režim také svoz zeleně z hnědých nádob
1 4 2022

Sběrné dvory společnosti OZO Ostrava, které jsou na území města Ostravy, přecházejí v pátek 1. dubna na letní provoz. K tomuto datu přechází na letní 14denní režim také svoz zeleně z hnědých nádob

 „Pět největších sběrných dvorů v Kunčicích, Přívoze, Porubě, Třebovicích a Zábřehu bude otevřeno denně od 8 do 20 hodin, a to včetně víkendů. Sběrné dvory v Mariánských Horách, Radvanicích, Slezské Ostravě a ve Staré Bělé budou mít od 1. dubna otevřeno od pondělí do pátku od 9 do 19 hodin a v sobotu od 8 do 14 hodin. Letní provoz se týká i sběrného dvora v Krásném Poli: ve středy a pátky zde bude otevřeno od 14 do 19 hodin a v soboty od 8 do 14 hodin. Pouze sběrný dvůr v Polance nad Odrou je celoročně otevřen beze změn: ve středu a pátek od 14 do 18 hodin a v sobotu od 8 do 12 hodin,“ upřesňuje Vladimíra Karasová z OZO Ostrava a připomíná, že občané Ostravy mohou využívat kterýkoli z ostravských sběrných dvorů, a to i v jiném městském obvodu, než sami bydlí. Sběrné dvory v Ostravě však nejsou určeny pro odpad z firem ani pro mimoostravské domácnosti.

A protože se blíží Velikonoce, nastiňuje Vladimíra Karasová také režim svozu odpadu v tomto svátečním období: „Na Velký pátek bude svoz odpadu probíhat bez ohledu na svátek jako ve všední den. O Velikonočním pondělí odpad svážen nebude, takže celý následující týden bude režim svozu o den posunut – z pondělí na úterý, z úterý na středu a tak dále.“

Aktuálně - Ukrajina - možnosti pomoci, kontakty, informace
28 3 2022

Aktuálně - Ukrajina - možnosti pomoci, kontakty, informace

Statutární město Ostrava v návaznosti na uprchlickou krizi zřídilo webové rozhraní na kterém jsou průběžně zveřejňovány informace a nejčastější dotazy týkající se možnosti pomoci:

https://socialniveci.ostrava.cz/ukrajina-informace-ostrava/

Přinášíme souhrn nejdůležitější informací, které se týkají ubytování uprchlíků z Ukrajiny a možností pomoci okupované zemi. Informace jsou pravidelně aktualizovány na základě komunikace s centrálními orgány a s Moravskoslezským krajem.

ODSTRANĚNÍ JAZYKOVÉ BARIÉRY PŘI KOMUNIKACI S ÚŘADY

Existuje bezplatná služba, která umožňuje trojstrannou komunikaci ukrajinských občanů s našimi úřady (tedy i MMO) prostřednictvím překladatelů. Projekt s názvem „Volání pro Ukrajince“ najedete na webu  www.volaniproukrajince.cz.

Přínosy služby:

  • volaná strana komunikuje přirozeně v českém jazyce,
  • efektivní využití kapacit osob se znalostí českého a ukrajinského jazyka,
  • možnost řešit záležitosti bez osobní návštěvy (úřad práce, zdravotní pojištění, městské úřady, neziskové organizace, hledání zaměstnání, soukromá komunikace),
  • možnost využití i při komunikaci na místě (pobočky úřadu práce apod.)
  • klient navíc obdrží krátký souhrnný zápis v ukrajinštině klíčových informací v textové podobě

KAM PRO INFORMACE - OSOBNĚ I NA WEBU:

Krajské asistenční centrum pro pomoc uprchlíkům bylo za spolupráce policie, hasičů a Českého červeného kříže v Ostravě otevřeno na pomoc uprchlíkům z Ukrajiny. Jde o hlavní kontaktní místo pro uprchlíky v Moravskoslezském kraji a nově sídlí v pavilonu A na ostravském výstavišti Černá louka.

Ministerstvo vnitra zřídilo přehlednou webovou stránku www.nasiukrajinci.cz

Neziskové organizace pracující s migranty v ČR se spojily a toto je centrální místo, kde můžete nabídnout svou pomoc: www.pomahejukrajine.cz

Organizace pro pomoc uprchlíkům: https://www.opu.cz/cs/

Informace odboru sociálních věcí MMO: https://socialniveci.ostrava.cz/ukrajina-informace-ostrava/

Ministerstvo vnitra také připravilo informační letáky v českém i ukrajinském jazyce, jak postupovat. Předejte je osobám prchajícím z konfliktu. Ke stažení jsou ZDE.


 

TELEFONNÍ LINKY:

Volat můžete 800 720 210, tuto bezplatnou linku zřídil Krajský úřad Moravskoslezského kraje a je určena pro české občany, kteří chtějí pomoci Ukrajině a uprchlíkům. Získají zde tyto informace:

  • na koho a kam se obrátit, aby nabízená pomoc byla účinná
  • jaká pravidla je nutné dodržovat
Telefonní linka ministerstva vnitra pro informace o postupu pro občany Ukrajiny: +420 974 801 802
CHCETE NABÍDNOUT UBYTOVÁNÍ?

Osoby prchající z oblastí válečného konfliktu odkazujte na služebny Policie České republiky, případně na obecní úřady, kde je nasměrují na Správu uprchlických zařízení MV ČR.

Konkrétní nabídky, ideálně na ubytování hromadného typu se stravováním se mohou posílat na e-mail Správy uprchlických zařízení MV ubytovaniukrajina@suz.cz

I v tomto případě se můžete obrátit na nonstop infolinku Ministerstva vnitra 974 801 802, zvláště v přípravě potřeby ubytování většího počtu lidí.

Povinností každého cizince, který přijíždí do ČR, je se zaregistrovat na Policii ČR – na oddělení pobytu cizinců odboru cizinecké policie (v případě ubytování v hotelech nebo jiných ubytovacích zařízeních tuto povinnost vyřizuje ubytovatel). Doporučujeme se přesvědčit, že to ubytovatel skutečně udělal.


CHCETE POMOCI FINANČNĚ?

Sbírka paměti národa – sbírka podporuje organizaci Come Back Alive pomáhající ukrajinským vojákům ve válce na Donbasu. Ta poskytuje hlavně technickou, školicí a zdravotní podporu.

Člověk v tísni – sbírka SOS Ukrajině byla založena v roce 2014, peníze poputují na humanitární pomoc obětem konfliktu. 

Velvyslanectví Ukrajiny v České republice – zastupitelský úřad Ukrajiny v České republice vyhlásil sbírku na nákup vojenského materiálu pro armádu a tamní domobranu.

Charita České republiky – veřejná sbírka směřuje pomoc primárně obyvatelům zasažených oblastí.

Fond humanity Českého červeného kříže – veřejná sbírka s číslem účtu 333999/2700 a variabilním symbolem 1502. Využít lze i dárcovskou SMS a on-line platbu. 

Využít můžete sběrného místa, které zřídilo statutární město Ostrava na pomoc uprchlíkům. Více informací o provozní době a o to, co je vhodné darovat, najdete zde.


VZDĚLÁVÁNÍ A ŠKOLY

Školní docházku musí děti zahájit ve lhůtě do 3 měsíců od vstupu na české území.
Pokud školu osloví rodiče či příbuzní dítěte, kteří ještě nemají vízum, je potřeba nejdříve vyřídit registraci. Děti je možné přihlásit do MŠ v rámci celé Ostravy.  V případě nástupu do ZŠ kontaktujte školu v místě pobytu zde. Aktuální informace ke vzdělávání ukrajinských dětí naleznete zde.


JAKÉ MÁME PRO VÁS DALŠÍ DOPORUČENÍ?

  • Není-li to nezbytné, nejezděte zbytečně k ukrajinským hranicím, velký nával lidí i automobilů z obou stran blokuje průjezdnost silnic a tím i poskytování rychlé pomoci.

Chcete-li pomoci, upřednostňujte finanční pomoc, z materiální pomoci především léky.


23 3 2022

Jarní vydání TŘEBOVICKÉHO KAPRA

Aktuálně zveřejňujeme letošní první vydání zpravodaje našeho městského obvodu "Třebovický kapr". 

Zpravodaj je současně zveřejněn na těchto webových stránkách městského obvodu Třebovice, a to pod odkazem "Zpravodaj". Zde také naleznete vydání předchozích ročníků.

Pokud zpravodaj nenaleznete ve svých poštovních schránkách, můžete na to upozornit Úřad městského obvodu Třebovice na tel. 599 422 103 nebo 599 422 105, také mailem na posta@trebovice.ostrava.cz

Zpravodaj zde ...

Úhrada místního poplatku za psa do 31. března
15 3 2022

Úhrada místního poplatku za psa do 31. března

Lze jej uhradit bezhotovostním převodem na příjmový účet městského obvodu Třebovice u České spořitelny č. 19-1651079319/0800, jako variabilní symbol je nutno uvést 27123 a Vaše číslo popisné.

POZOR: Bez uvedení čísla popisného ve variabilním symbolu, nebude Vaše platba identifikována!

Případně můžete hradit v hotovosti či platební kartou na pokladně Úřadu městského obvodu Třebovice (úřední dny pondělí a středa 8.00 – 11.30 hod a 12.30 – 17.00 hod) nebo složenkou, kterou si vyzvednete na podatelně našeho úřadu.

V městském obvodu Třebovice je sazba za:

psa chovaného v rodinném domě 200,- Kč/rok, za druhého a každého dalšího psa 500,- Kč/rok.

psa chovaného v bytovém domě je sazba 1000,- Kč/rok, za druhého a každého dalšího psa 2000,- Kč/rok.

AKTUÁLNÍ INFORMACE KE SBĚRU MATERIÁLNÍ POMOCI PRO UKRAJINU
9 3 2022

AKTUÁLNÍ INFORMACE KE SBĚRU MATERIÁLNÍ POMOCI PRO UKRAJINU

Obrovskou sounáležitost a ochotu pomáhat prokázali lidé v Ostravě. Za pět dnů existence sběrného místa darovalo potřebné věci téměř 2 000 dárců. Skladové prostory jsou aktuálně naplněny, probíhá třídění a koordinace distribuce materiálu potřebným.

Nyní je proto pozastaven příjem darů v našem sběrném místě na Wattově ulici kromě vyjmenovaných věcí, které užije Český červený kříž:

  • zdravotnický materiál (obinadla, sterilní čtverce, zaškrcovala, hotové obvazy číslo 3, termofolie, dlahy typu SAM, šátky trojcípé, rukavice nitrilové nesterilní, izotermické folie, cívkové náplasti – vše v originálním obalu s co nejdelší expirací)
  • potřeby pro děti – trvanlivé potraviny – kaše, mléčná kojenecká výživa – lahvičky, přesnídávky, různé přesnídávkové tzv. kapsičky, trvanlivé jemné pečivo, hygienické potřeby pro děti, hračky

Potřeby pro děti jsou využívány Českým červeným křížem v Krajském asistenčním centru pomoci Ukrajině a humanitárních vlacích pro děti cestující z Ukrajiny k nám do bezpečí. Naopak zdravotnický materiál putuje prostřednictvím národní společnosti ČČK přímo do rukou Červeného kříže na Ukrajině. Sběrné místo je pro vyjmenované dary otevřeno od 8.00 do 20.00 hodin a nachází se v halách na Wattově ulici 797/17 v Ostravě-Přívoze. Kontaktní telefony jsou 601 297 496 a také 601 297 870.

Děkujeme všem, kteří pomohli a pomáhají. Pokud chcete dále pomáhat, je aktuálně vhodnější finanční pomoc, detailní informace k různým způsobům pomoci naleznete na webu města https://www.ostrava.cz/cs/o-meste/aktualne/valka-na-ukrajine-2013-ubytovani-uprchliku-moznosti-pomoci-kontakty-a-informace.

POMOC Ukrajině - aktuální potřeba je zdravotnický materiál
4 3 2022

POMOC Ukrajině - aktuální potřeba je zdravotnický materiál

Ve spolupráci s Českým červeným křížem aktuálně prosíme o přednostní darování zdravotnického materiálu, v reakci na jeho nedostatek na místech, zasažených boji. Zdravotnický materiál by měl mít co nejdelší expiraci výrobků a musí být nový, v originálním obalu.

Konkrétně se jedná o materiál, který se dá pořídit i běžně v lékárnách:

-          Obinadla

-          Elastická obinadla

-          Sterilní čtverce

-          Zaškrcovadla (min. šíře 6 cm), turnikety

-          Hotové obvazy číslo 3

-          Termofolie

-          Dlahy typu SAM

-          Šátky trojcípé

-          Rukavice nitrilové nesterilní

-          Izotermické folie (zlat/stříbrné)

-          Cívkové náplasti.

Lze zopakovat, že městem zřízené sběrné místo, kam mohou lidé nosit materiální pomoc určenou obyvatelům Ukrajiny, je v provozu každý den od 8.00 do 20.00 hodin a nachází se v halách na Wattově ulici 797/17 v Ostravě-Přívoze. Kontaktní telefony jsou 601 297 496 a také 601 297 870. Pomoc je cílena i uprchlíkům, zejména ženám s dětmi či seniorům.

Současně prosíme, aby lidé nenosili materiál, který má omezenou trvanlivost nebo vyžaduje speciální podmínky pro skladování a transport (rychle se kazící potraviny, potraviny se záhy končící trvanlivostí, léky s končící trvanlivostí, věci poškozené, nepotřebné, věci podléhající zvláštnímu zacházení jako např. zbraně, munice či jiné nebezpečné látky atd.). Pomoc bude použita dle aktuálních potřeb v koordinaci s humanitárními či neziskovými organizacemi. Vážíme si Vaší snahy pomoci, ale noste prosíme jen vyjmenované věci. Je tak zaručeno to, že se v co nejkratším čase dostanou těm, jímž jsou určeny. V případě poptávky po jiných věcech Vás budeme informovat. Děkujeme za pochopení. 

OSTRAVA ZŘÍDILA SBĚRNÉ MÍSTO PRO SHROMÁŽDĚNÍ MATERIÁLNÍ POMOCI UKRAJINĚ
28 2 2022

OSTRAVA ZŘÍDILA SBĚRNÉ MÍSTO PRO SHROMÁŽDĚNÍ MATERIÁLNÍ POMOCI UKRAJINĚ

Město Ostrava otevřelo v neděli 27. února v 8:00 hodin  sběrné místo, kam mohou lidé nosit materiální pomoc určenou obyvatelům Ukrajiny. Otevřeno je až do odvolání sedm dní v týdnu, vždy od 8:00 hod do 20:00 hod.

Místo je zřízeno v halách na Wattově ulici v Ostravě-Přívoze, konkrétní adresa místa: Wattova 797/17, Ostrava-Přívoz, 702 00, kontaktní telefon 601 297 496 a 601 297 870.

Žádáme ty, kdož jsou ochotni pomoci, aby přispěli věcmi, které mohou být ve válkou zasažených oblastech ke kýžené i efektivní pomoci. Pomoc však bude cílena uprchlíkům, kteří zde budou určitou dobu pobývat. Tato pomoc bude směřována zejména k ženám s dětmi či seniorům, kteří se k nám uchýlí do bezpečí a mnozí z nich utíkají se skromnými zavazadly, aby se mohli co nejrychleji přesunout. Současně prosíme, aby lidé nenosili materiál, který má omezenou trvanlivost nebo vyžaduje speciální podmínky pro skladování a transport (rychle se kazící potraviny, potraviny se záhy končící trvanlivostí, léky s končící trvanlivostí, věci podléhající zvláštnímu zacházení jako např. zbraně, munice či jiné nebezpečné látky atd.). Pomoc bude použita po komunikaci s ukrajinskými orgány i charitativními, humanitárními a pomáhajícími organizacemi všude tam, kde jí bude potřeba. Děkujeme.

Příkladmo lze uvést některé věci, které jistě uprchlíci v prvních dnech přivítají:

-        komunikační prostředky – mobilní telefonní přístroje, sim karty, nabíječky, nabité power banky

-        prostředky osobní hygieny (plenky, vložky, vlhčené ubrousky, dezinfekce rukou…)

-        balenou vodu

-        kojenecké potřeby, včetně trvanlivého jídla pro malé děti

-        hračky pro děti

-        trvanlivé potraviny

-        deky, přikrývky atd.

 

SOCIOPOINT místo prvního kontaktu
24 2 2022

SOCIOPOINT místo prvního kontaktu

V budově Nové radnice úspěšně zahájila od 1.10.2021 svůj provoz nová kancelář s názvem Sociopoint. 

Na sociální pracovnice v kanceláři Sociopoint se občané obracejí z rozličných důvodů, např. při řešení dluhové problematiky, hledají podporu v boji proti závislostem, potřebují pomoc v orientaci v sociálním systému, vyhledávají rady ohledně změny dodavatele energií apod.


15 12 2021

Energetický regulační úřad ve spolupráci s dodavateli poslední instance zjistil, že stále existuje značná část osob, které jsou tzv. nekontaktní.

To znamená, že nezahájily proces přechodu od dodavatele poslední instance k novému smluvnímu dodavateli, případně dosud ani neuhradily listopadovou zálohu za odběr energií, kterou jim stanovil dodavatel poslední instance. Energetický regulační úřad proto ve spolupráci se Svazem měst a obcí ČR a se Sdružením místních samospráv ČR připravil informační materiál, který se zaměřují především na seniory.

Na radnici v Třebovicích můžete platit  kartou
29 11 2021

Na radnici v Třebovicích můžete platit kartou

V rámci modernizace a zkvalitňování služeb občanům byl na pokladně Úřadu městského obvodu Třebovice zaveden platební terminál.

Prostřednictvím platebních karet nyní mohou bezhotovostně občané zaplatit veškeré poplatky a platby, které bylo dosud na pokladně úřadu možné hradit pouze v hotovosti.

27 2 2020

Upozornění České pošty, s.p. pro občany Třebovic

Žádáme občany, aby si z důvodu změny způsobu doručování, zajistili viditelné označení domu číslem popisným, umístěným přímo na domě nebo u poštovní schránky.

Usnadníte tím novým doručovatelům lepší orientaci při doručení a zároveň předejdete případnému nedoručení zásilky.

Česká pošta, s.p. děkuje za pochopení