Stanovení místní a přechodné úpravy provozu na pozemních komunikacích

Základní zobrazení / Rozšířené zobrazení / Plné zobrazení

Místní a přechodná úprava provozu na pozemních komunikacích.

  1. Označení - pojmenování - životní situace

    Stanovení místní a přechodné úpravy provozu na pozemních komunikacích

  2. Základní informace k životní situaci

    Jedná se o místní a přechodnou úpravu dopravního značení na pozemních komunikacích. Stanovení místní a přechodné úpravy dopravního značení na pozemních komunikacích povoluje příslušný správní úřad po předchozím písemném vyjádření příslušného orgánu policie.

  3. Kdo je oprávněn v této věci jednat(podat žádost apod.)

    Osoba, v jejímž zájmu nebo z jejíhož podnětu, by mělo dojít k úpravě dopravního značení.

  4. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

    Splnění všech požadovaných náležitostí.

  5. Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace

    Podáním žádostí k příslušnému správnímu úřadu.

  6. Na které instituci životní situaci řešit
  7. Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit
  8. Jaké doklady je nutné mít s sebou
    • Žádost o místní úpravu dopravního značení – trvalou / přechodnou,
    • Aktuální výpis z obchodního rejstříku (právnická osoba), kopii živnostenského listu (fyzická osoba podnikající), OP (fyzická osoba),
    • Plnou moc k vyřizování úředních záležitostí (oprávnění k vyřizování úředních záležitostí nutno doložit plnou mocí žadatele nebo jeho statutárního zástupce),
    • Výkresovou dokumentaci, nejlépe situaci v přehledném měřítku, s originálním potvrzením souhlasného stanoviska Městského ředitelství Policie České republiky – Dopravního inspektorátu, ve složitějších případech stanovisko pracovní skupiny OŘD při Odboru dopravy Magistrátu města Ostravy a 4x kopii této dokumentace.
  9. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
  10. Jaké jsou správní a jiné poplatky a jak je máte uhradit

    Za stanovení dopravního značení se nevybírá žádný poplatek.

  11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

    O žádosti musí být rozhodnuto do 30 dnů od podání žádosti, ve zvlášť složitých případech a v případech, kdy je nařízeno místní šetření, do 60 dnů od zahájení řízení, tj. od podání žádosti.

  12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
    • správce komunikace,
    • Policie ČR,
    • případně dotčené organizace, orgány nebo občané.
  13. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

    Součinnost při vyřizování žádosti, např. urychleným odstraněním případných nedostatků a vad žádosti. Žadatel je povinen dodržovat podmínky rozhodnutí o povolení výjimky z místní (přechodné) úpravy provozu na pozemních komunikacích.

  14. Elektronická služba, kterou lze využít

    Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.

  15. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

    Proti stanovení místní nebo přechodné úpravy dopravního značení nejsou opravné prostředky přípustné.

  16. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

    Nedodržení podmínek stanovení místní nebo přechodné úpravy dopravního značení je považováno za naplnění podstaty přestupku dle § 42a odst. 1 písm. h), resp. správního deliktu dle § 42b, odst. 1 písm. h) zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů. Za přestupek (fyzické osobě) nebo správní delikt (právnické a podnikající fyzické osobě) lze uložit pokutu do 300 000,- Kč.

  17. Příslušné informace můžete získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
  18. Popis byl naposledy aktualizován

    23.11.2011

  19. Datum konce platnosti popisu

    Neuvedeno