Aktuálně

Aktuální informace ke Sčítání lidu, domů a bytů 2021
8 4 2021

Aktuální informace ke Sčítání lidu, domů a bytů 2021

BEZPEČNĚ, ONLINE, RAZ DVA. SČÍTÁNÍ 2021. 

Online sčítání 27. 3. - 11. 5. 2021

Sčítání 2021 začalo rozhodným okamžikem o půlnoci z 26. na 27. 3. online sčítáním. Z důvodů epidemické situace byla možnost sečíst se online prodloužena do 11. 5. Elektronický sčítací formulář naleznete na webu www.scitani.cz  nebo v mobilní aplikaci Sčítání21, která je dostupná v Google Play i App Store. Online formulář můžete jednoduše a bezpečně vyplnit z pohodlí domova i za ostatní členy domácnosti, ať už se jedná o rodinné příslušníky nebo o starší příbuzné.

 

Listinné sčítání 17. 4. - 11. 5. 2021

Kdo se nesečte online, má zákonnou povinnost od 17. 4. do 11. 5. vyplnit a odevzdat listinný sčítací formulář. Jeho distribuci zajišťují sčítací komisaři, což jsou zaměstnanci České pošty, příp. Českého statistického úřadu. Vzhledem k současné epidemické situaci upravil ČSÚ v součinnosti s Českou poštou distribuci a sběr listinných formulářů tak, že při nich dojde k výraznému omezení fyzických kontaktů mezi sčítacími komisaři a obyvatelstvem. Distribuce formuláře spolu s odpovědní obálkou do domácností bude probíhat podob­ně, jako nyní probíhá doručování doporučených poštovních zásilek, při dodržování přísných hygienických pravidel (respirátor, dezinfek­ce, fyzický kontakt primárně venku, minimalizace doby kontaktu). Sčítací komisaři budou také pravidelně testováni na koronavirus. Z epidemických důvodů však nebudou pomáhat s vyplňováním formulářů. V případě potřeby se můžete obrátit na info­linku 253 253 683, napsat dotaz na e-mail dotazy@scitani.cz nebo chatbota a online chat virtuální poradny na webu scitani.cz a v elektronickém formuláři.

Vyplněné formuláře bude možné zdarma odeslat v odpovědní obálce prostřednictvím schránek České pošty nebo odevzdat na kontaktních místech sčítání (viz dále). Na kontaktních místech sčítání bude možné si formulář i vyzvednout. I po obdržení listinného formuláře bude stále platit možnost využít praktičtější i jednodušší online způsob sečtení.

Koho se sčítání týká

Sčítání 2021 je povinné pro všechny osoby, které mají k rozhodnému okamžiku trvalý pobyt nebo přechodný pobyt nad 90 dnů na území ČR. Sečíst se musí každá taková osoba, bez ohledu na místo skutečného pobytu, věk, svéprávnost a zdravotní stav. Za osoby mladší 18 let, osoby omezené ve svéprávnosti a podobně provádí sečtení jejich zákonný zástupce, opatrovník nebo osoba k tomu oprávněná. Sčítání se týká i cizinců přítomných v ČR v rozhodný okamžik, s výjimkou diplomatů nebo cizinců s krátkodo­bým pobytem do 90 dnů.

Kontaktní místa

Kontaktní místa Sčítání 2021 najdete na cca 800 vybra­ných pobočkách České pošty a všech krajských správách Českého statistického úřadu. Poskytují široké veřejnosti informace o sčítání a jsou také místy, na kterých lze získat nebo odevzdat listin­né formuláře. Na kontaktních místech budou zavedena přísná hygienická opatření. Adresy a telefony kontaktních míst sčítání zjistíte na webu https://scitani.ceskaposta.cz.

Ochrana dat

Bezpečnost dat sčítání je zásadní. Veškeré údaje jsou zpracovávány v souladu s příslušnými právními předpisy a používány jsou maximálně zabezpečené informační systémy.

Veškeré informace o sčítání naleznete na webu www.scitani.cz. Informace k vyplnění sčítacího formuláře jsou dostupné v sekci „Jak se sečíst“.  Odpovědi na nejčastější dotazy naleznete v sekci „Časté dotazy“.

Sběrný dvůr na ul. Provozní v Ostravě – Třebovicích od 1. dubna v letním režimu
31 3 2021

Sběrný dvůr na ul. Provozní v Ostravě – Třebovicích od 1. dubna v letním režimu

Provozní doba (duben - říjen):   PO – NE  8 – 20 hodin. 

O státních svátcích jsou všechny sběrné dvory uzavřeny!

Sběrné dvory jsou stálými sběrnami odpadu z ostravských domácností a místy zpětného odběru elektrospotřebičů. Množství odpadu, které lze ve sběrném dvoře odevzdat: 2 m³ (vejde se na přívěsný vozík za osobní automobil). 

Ve sběrných dvorech OZO mohou obyvatelé městských obvodů statutárního města Ostravy  odevzdat:

Bezplatně

  • objemné odpady (nábytek, koberce, sanitární keramika ...)
  • nebezpečné odpady (léky, injekční stříkačky a jehly, baterie a akumulátory, barvy, lepidla, oleje, ředidla a nádoby jimi znečištěné ...)
  • elektrospotřebiče (ledničky, televize, monitory ...)
  • zeleň (tráva, listí, spadané ovoce ...)
  • jedlé oleje a tuky (v uzavřených plastových nádobách)
  • větve (do průměru 10 cm) se přijímají jen ve sběrných dvorech v Kunčicích, Porubě, Přívoze a Staré Bělé a dále v areálu skládky a kompostárny v Ostravě-Hrušově (PO-PÁ 7-16.30, SO 7-14)
  • separované složky odpadu (papír, plast, sklo, nápojové kartony, kovové obaly)
  • textil (oblečení, obuv, bytový textil, hračky) - za účelem dalšího využití textil nutno odevzdat čistý, suchý, zabalený v igelitových pytlích 

Za poplatek

  • stavební suť (cihly, drobný beton bez armování, omítka, kachličky, zemina, kamení, keramické střešní tašky) - mimo sběrný dvůr Krásné Pole - ceník
  • směsný stavební a demoliční odpad (asfaltová lepenka, izolační materiály, umakart, sádrokarton, bytové jádro, plovoucí podlahy, suť smíchaná s příměsemi plastu, papíru, dřeva, skla, heraklit, stavební polystyrén) - mimo sběrný dvůr Krásné Pole - ceník
  • okna a dveře (okna, dveře, okenní a dveřní rámy) -  ceník



25 3 2021

JARNÍ VYDÁNÍ TŘEBOVICKÉHO KAPRA

Aktuálně zveřejňujeme první letošní vydání zpravodaje našeho městského obvodu "Třebovický kapr". 

Zpravodaj je současně zveřejněn na těchto webových stránkách městského obvodu Třebovice, a to pod odkazem "Zpravodaj". Zde také naleznete vydání předchozích ročníků.

Pokud zpravodaj nenaleznete ve svých poštovních schránkách, můžete na to upozornit Úřad městského obvodu Třebovice na tel. 599 422 103 nebo 599 422 105, také mailem na posta@trebovice.ostrava.cz

Zpravodaj zde ...

Úhrada místního poplatku za psa do 31. března
9 3 2021

Úhrada místního poplatku za psa do 31. března

V současné době lze poplatek uhradit také převodem na účet Městského obvodu Třebovice u České spořitelny:

č. 19-1651079319/0800, jako variabilní symbol je nutno uvést 27123 a Vaše číslo popisné.

POZOR ! Bez uvedení čísla popisného ve variabilním symbolu nebude Vaše platba identifikována!

Splatnost poplatku je 31.3.2021. 

V městském obvodu Třebovice je sazba za:

psa chovaného v rodinném domě 200,- Kč/rok, za druhého a každého dalšího psa 500,- Kč/rok.

psa chovaného v bytovém domě je sazba 1000,- Kč/rok, za druhého a každého dalšího psa 2000,- Kč/rok.

Již brzy bude probíhat SČÍTÁNÍ LIDU, DOMŮ A BYTŮ 2021
9 3 2021

Již brzy bude probíhat SČÍTÁNÍ LIDU, DOMŮ A BYTŮ 2021

Tato náročná statistická akce bude pro tentokrát pro občany pohodlnější. Bude také možné sečíst se online přes počítač nebo mobilní telefon. Rozhodným okamžikem pro letošní sčítání je půlnoc z 26. na 27. 3. 2021.

Od tohoto rozhodného okamžiku až do 9. 4. lidé budou moci vyplňovat online sčítací formuláře na www.scitani.cz.

Pro ty, kteří z nejrůznějších důvodů online způsob nevyužijí, budou připraveny listinné (papírové) sčítací formuláře. Na jejich vyplnění bude čas mezi 17. 4 a 11. 5. 2021.

Veškeré potřebné informace najdete v přiloženém oznámení Českého statistického úřadu.

 

Ostravská ADRA nabízí zdarma potravinovou a materiální pomoc
9 3 2021

Ostravská ADRA nabízí zdarma potravinovou a materiální pomoc

Humanitární organizace ADRA v Ostravě ve spolupráci s Potravinovou bankou Ostrava reagují na zvýšenou poptávku po základních potravinách ze strany obyvatel města. Ti se dostávají z důvodu přetrvávající epidemie koronaviru čím dál tím více do finančních problémů. Dobrovolnické centrum ADRA Ostrava se stane výdejním místem, kde si lidé budou moci vyzvednout nejenom základní potraviny, ale i respirátory a chirurgické roušky.

Péče o osoby po CMP (cévní mozkové příhodě)
8 3 2021

Péče o osoby po CMP (cévní mozkové příhodě)

Krajský úřad Moravskoslezského kraje, odbor sociálních věcí, žádá občany pečující o osoby po cévní mozkové příhodě, o které pečují v domácím prostředí o vyplnění anonymního online dotazníku.

Uvedený dotazník je součástí výzkumného projektu Ostravské univerzity, která ve spolupráci s VŠB – TUO vyvíjí informační systém ke zlepšení informovanosti pečujících o blízkého po CMP. 

Informační systém může pomoci k rychlejší orientaci v aktuální situaci péče o blízkého po CMP a snáze se vyrovnat s nároky, které péče obnáší.

Dotazník má dvě varianty – první se týká současné péče a druhý se týká pečujících, kteří pečovali v minulosti a nyní již nepečují.

Dotazník pro první variantu najdete na: https://eur02.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fostravaou.limequery.com%2F388426%3Flang%3Dcs&data=04%7C01%7Candrea.klinkeova%40msk.cz%7C414395bd6e56418b4a7608d8a0eed8a0%7C39f24d0baa3045518e8143c77cf1000e%7C0%7C0%7C637436295569481580%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000&sdata=RnHJtsyw2a2sPOAElYvW8oiEb328sRuN0DDlIlw0Ezc%3D&reserved=0

pro druhou variantu na:

https://eur02.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fostravaou.limequery.com%2F241282%3Flang%3Dcs&data=04%7C01%7Candrea.klinkeova%40msk.cz%7C414395bd6e56418b4a7608d8a0eed8a0%7C39f24d0baa3045518e8143c77cf1000e%7C0%7C0%7C637436295569481580%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000&sdata=yWJ%2F4kjM3xE6RTHzjlHWOEH6AjJl4ZvfSHb2%2FSVfsQg%3D&reserved=0

Dotazník bude aktivní do konce března 2021.

Web pro neformální pečující o osoby po cévní mozkové příhodě

https://eur02.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.cmp-radce.cz%2F&data=04%7C01%7Candrea.klinkeova%40msk.cz%7C414395bd6e56418b4a7608d8a0eed8a0%7C39f24d0baa3045518e8143c77cf1000e%7C0%7C0%7C637436295569491536%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000&sdata=SJ79uWZVzGzr8u%2BPdXzWBtVMjtn9LOotXjhzioBzkX4%3D&reserved=0

8 3 2021

Ochranné prostředky dýchacích cest pro lidi v nouzi

Ministerstvo práce a sociálních věcí požádalo o uvolnění určitého množství respirátorů ze skladu Správy státních hmotných rezerv pro ty, kteří nemají dostatek financí ani na základní potřeby a pořízení roušek a respirátorů by představovalo další významný náklad navíc.

Tyto respirátory jsou nyní k dispozici na ÚMOb Třebovice.

Cílovou skupinou, pro kterou jsou tyto ochranné prostředky určeny, jsou osoby a domácnosti ohrožené chudobou či materiální deprivací, tedy domácnosti, jež nemají dostatek finančních prostředků na základní potřeby.

V případě, že patříte do této cílové skupiny a máte zájem o respirátory, můžete kontaktovat sociální úsek ÚMOb Třebovice na tel. 599 422 108.

Na tyto ochranné prostředky však není žádný právní nárok a poskytnutí respirátorů je dobrovolné.

1 3 2021

Povinnost nošení respirátoru ve vnitřních prostorách budovy radnice

Od 1. března 2021 je do odvolání ve všech vnitřních prostorách staveb a na všech ostatních veřejně přístupných místech v zastavěném území obce, kde dochází na stejném místě a ve stejný čas k přítomnosti alespoň 2 osob vzdálených od sebe méně než 2 metry, nejedná-li se výlučně o členy domácnosti, zavedena povinnost používat ochranných prostředků dýchacích cest.

Při vstupu do budovy úřadu máte povinnost používat RESPIRÁTOR nebo obdobný prostředek (vždy bez výdechového ventilu) naplňující podmínky a požadavky (pro výrobek), včetně filtrační účinnosti alespoň 94 % dle příslušných norem (např. FFP2/KN 95), které brání šíření kapének.

Neplnění této povinnosti je přestupkem podle ustanovení § 92n odst.1 písm. b) zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví.

Děkujeme za respektování tohoto mimořádného opatření.

Úřední hodiny od 15. února 2021 v běžném režimu
15 2 2021

Úřední hodiny od 15. února 2021 v běžném režimu

Od 15.2.2021 jsou úřední hodiny Úřadu městského obvodu Třebovice opět v běžném režimu, tj. :

pondělí:    08.00 - 11.30 hod        12.30 - 17.00 hod   

středa:      08.00 - 11.30 hod        12.30 - 17.00 hod

Nadále je upřednostňován písemný, elektronický či telefonický kontakt před osobním ve všech případech, kdy je to možné.  Veškeré dokumenty přijímá podatelna v přízemí budovy úřadu.

Vstup do ÚMOb Třebovice pouze s ochrannými prostředky dýchacích cest, za podmínky dodržování rozestupu nejméně 2 m. Použijte desinfekci rukou v nášlapném stojanu před vstupem do budovy radnice.

 

 

Informace k pomoci osobám starším 80 let s registrací do očkovacího systému
29 1 2021

Informace k pomoci osobám starším 80 let s registrací do očkovacího systému

Občané nad 80 let věku se ohledně své objednávky k očkování proti koronaviru budou moci obrátit na Krajský úřad Moravskoslezského kraje. Od 15. ledna 2021 je k dispozici bezplatná linka 800 720 210. Pro stejný účel funguje rovněž linka ostravské městské policie 800 199 922. Také tam se lidé dovolají zdarma.

Krajská linka 800 720 210 je v provozu každý den, včetně sobot a nedělí, od 08.00 do 18.00 hodin. Příslušní úředníci volajícím s registrací pomohou nebo je objednají přímo přes telefon.

Ostravští strážníci na čísle 800 199 922 budou přijímat objednávky nonstop. 

Od 1.10.2020 změna provozní doby pobočky České pošty, s.p. v Třebovicích (ul. 5. května 5027)
30 9 2020

Od 1.10.2020 změna provozní doby pobočky České pošty, s.p. v Třebovicích (ul. 5. května 5027)

Pondělí          -            13 - 18 hodin

Úterý           8 - 12       13 - 14 hodin

Středa            -            13 - 18 hodin

Čtvrtek        8 - 12       13 - 14 hodin

Pátek          8 - 12       13 - 14 hodin     

ADRA v Ostravě je opět připravena pomáhat. Hledá nové zájemce o dobrovolnictví.
18 9 2020

ADRA v Ostravě je opět připravena pomáhat. Hledá nové zájemce o dobrovolnictví.

Dobrovolnické centrum ADRA Ostrava propojuje svět lidí, kteří chtějí pomoci, se světem těch, kteří pomoc potřebují. Dobrovolníci ADRA umí pomáhat v každé době.

ADRA momentálně hledá nové dobrovolníkykteří chtějí pomáhat tam, kde to bude v současné době možné a také nejvíce potřebné. Zájemci si mohou domluvit osobní schůzku na tel. čísle 605 784 584 nebo přijít kteroukoliv první středu v měsíci do Dobrovolnického centra ADRA Ostrava, na ul.  Martinovská 164 mezi 10.00 – 17.00 hod. 

NA DVOU MÍSTECH V TŘEBOVICÍCH BYLY ROZMÍSTĚNY NÁDOBY KE SBĚRU JEDLÉHO OLEJE.
29 7 2020

NA DVOU MÍSTECH V TŘEBOVICÍCH BYLY ROZMÍSTĚNY NÁDOBY KE SBĚRU JEDLÉHO OLEJE.

Speciální popelnici na jedlé oleje najdete je na křižovatce ulic Třebovická a Pod Výhonem a další na ulici Kozinova (v blízkosti prodejního stánku) vedle stávajících kontejnerů.

Třiďte pouze JEDLÉ oleje a tuky. NEPATŘÍ sem technické, hydraulické, motorové, mazací ani podobné oleje. Ke třídění používejte  POUZE  PET lahve. Láhev zcela naplňte jedlým olejem.

Nádoba je černé barvy s pevným oranžovým víkem, na kterém je speciální menší otvor na PET láhev.

Třebovičtí senioři (věk 74 let a více) budou moci od 1. září využívat přepravní službu Senior expres Poruba. Pokud máte o službu zájem, dostavte se na důležitou schůzka dne 11.8.2020 v 9:00 hodin do KD Altán v Třebovicích.
21 7 2020

Třebovičtí senioři (věk 74 let a více) budou moci od 1. září využívat přepravní službu Senior expres Poruba. Pokud máte o službu zájem, dostavte se na důležitou schůzka dne 11.8.2020 v 9:00 hodin do KD Altán v Třebovicích.

Službu Senior expres Poruba budou moci od září 2020 využívat také občané s trvalým pobytem v Třebovicích, kterým je více než 74 let. Senioři mohou jet čtyřikrát do měsíce a za jednu cestu zaplatí třicet korun. Taxíky je zavezou k lékaři, do nemocnice nebo na úřad. Aby mohli speciálními taxíky jezdit, musejí si vyřídit průkazku. Dne 11. srpna 2020 v 9.00 hod proběhne v Kulturním domě Altán v Ostravě - Třebovicích informativní schůzka pro všechny zájemce o tuto službu.

Při této schůzce bude možno úředníkům sociálního odboru Úřadu městského obvodu Poruba podat žádost o vydání průkazu (formulář žádosti zde… ). Žádost si můžete předem vyzvednout také v úřední dny (pondělí, středa) na Úřadu městského obvodu Třebovice, sociální úsek v 1. patře. K podání žádosti je potřeba osobní účast seniora, který o průkaz žádá, průkazková fotografie s aktuální podobou a platný občanský průkaz.

Pokud se někdo nebude moci zúčastnit uvedené schůzky ze zdravotních důvodů, pokusíme se, po domluvě, zajistit návštěvu zodpovědného pracovníka v domácnosti seniora.

Později bude možno o vydání průkazu žádat na ÚMOb Poruba, sociální odbor, ul. Gen. Sochora 6013/2, Ostrava – Poruba (vedle bazénu SAREZA)

V případě nejasností či dalších dotazů můžete kontaktovat sociální pracovnici ÚMOb Třebovice paní Miroslavu Novákovou, tel. 599 422 108, e-mail: mnovakova@trebovice.ostrava.cz

Pro lepší orientaci v této službě uvádíme výňatek ze Zásad pro poskytování služby Senior expres Poruba zde ...

OZO Ostrava chystá novinku
5 6 2020

OZO Ostrava chystá novinku

OZO Ostrava připravuje otevření reuse centra zaměřeného na opětovné používání věcí! Pokud se potřebujete se zbavit nepotřebného, ale stále ještě funkčního vybavení domácnosti nebo nábytku, odvezte je už nyní do některého ze sběrných dvorů v Ostravě. Nové reuse centrum bude otevřeno letos v září v areálu OZO v Ostravě-Přívoze a vy si zde za symbolickou cenu budete moci vybrat z věcí, jimž jiní dali druhou šanci, aby mohly být nadále užitečné. Více na www.ozoostrava.cz/aktuality.

Nová stanice sdílených kol "Sládkovičovo náměstí"
1 6 2020

Nová stanice sdílených kol "Sládkovičovo náměstí"

V Třebovicích byla obnovena stanice sdílených kol Nextbike v náhradní lokalitě "Sládkovičovo náměstí".

14 4 2020

Roušky pro potřebné

NA ÚMOB TŘEBOVICE MÁME K DISPOZICI ROUŠKY PRO VŠECHNY POTŘEBNÉ OBČANY

V případě zájmu nás prosím kontaktujte na tel. 599 422 103, 599 422 105, 599 422 108. Roušku si lze vyzvednout v úřední dny, pondělí a středa. Pokud si budete chtít roušku sami ušít, máme také připravený materiál pro jejich výrobu.

Poskytujeme zdarma.

 

27 2 2020

Upozornění České pošty, s.p. pro občany Třebovic

Žádáme občany, aby si z důvodu změny způsobu doručování, zajistili viditelné označení domu číslem popisným, umístěným přímo na domě nebo u poštovní schránky.

Usnadníte tím novým doručovatelům lepší orientaci při doručení a zároveň předejdete případnému nedoručení zásilky.

Česká pošta, s.p. děkuje za pochopení

Povinné čipování psů od 1.1.2020
14 1 2020

Povinné čipování psů od 1.1.2020

Od 1.1.2020 je povinné očkování psa proti vzteklině platné pouze v případě, že je pes označen mikročipem. Leták zde ...

Číslo mikročipu musí být zaznamenáno v dokladu o očkování psa. Štěňata musí být označena mikročipem nejpozději v době prvního očkování proti vzteklině.